DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Grafik Tasarım Proje II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 202
Bahar
2
4
4
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı; profesyonel grafik tasarımcı olmadan önce öğrencilerin bilmesi gereken teknik ve estetik değerleri tasarımlarına taşımanın püf noktalarını içerir. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Grafik Tasarım ürünlerinin baskı öncesine hazırlık aşamasını öğrenebilecek
  • Grafik Tasarım Ürünlerinin eskizden tasarıma ve baskıya kadar olan tasarım sürecini, piksel ve vektör tabanlı programlarla beraber kullanmayı öğrenebilecek
  • Sektörde kullanılan en yaygın ve popüler programları kullanmayı öğrenebilecek
  • Sektördeki tasarım projelerini baştan sona yürütmeyi öğrenebilecek
  • Edindiği bilgileri, çağın güncel teknolojilerini kullanan cihazlarla uygulamaya geçirebilmesini sağlayabilecek
Ders Tanımı Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin projeler şeklinde temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş/ Ders planının açıklanması, değerlendirme kriterleri
2 Proje 1 / Afiş Tasarımı, Hazırlık ve Araştırma Grafik Tasarımda Tasarım Fikri Yazar: Gavin Ambrose Bölüm:1
3 Proje 1 / Afiş Tasarımı, Atölye Çalışması, Geliştirme Süreci Grafik Tasarımda Tasarım Fikri Yazar: Gavin Ambrose Bölüm:1
4 Proje 1 / Afiş Tasarımı, sınıf içi son revizeler
5 Uygulama Teslim (%30) / Sunum ve Değerlendirme Grafik Tasarımda Tasarım Fikri Yazar: Gavin Ambrose Bölüm:2
6 Proje 2 / Markalama Çalışmaları (5 Aşamalı), Sunum ve Araştırma Grafik Tasarımda Tasarım Fikri Yazar: Gavin Ambrose Bölüm:2
7 Proje 2 / 1. Aşama: Logo Tasarımı
8 Proje 2 / 1. Aşama: Logo Tasarımı, Atölye Çalışması Grafik Tasarımda Tasarım Fikri Yazar: Gavin Ambrose Bölüm:3
9 Proje 2 / 2. Aşama: Logo Çıkışlı Piktogram ve Yönlendirme Sistemleri Tasarımı Grafik Tasarımda Tasarım Fikri Yazar: Gavin Ambrose Bölüm:3
10 Proje 2 / 2. Aşama: Piktogram ve Yönlendirme Sistemleri Tasarımı, Atölye Çalışması
11 Proje 2 / 3. Aşama: Yardımcı Görsel Kimlik Elemanları Tasarımları, Atölye Çalışması Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:1
12 Proje 2 / 4. Aşama: Broşür Tasarımı, Atölye Çalışması Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:2
13 Proje 2 / 4. Aşama: Broşür Tasarımı, Atölye Çalışması Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:3
14 Proje 2 / 5. Aşama: Markanın Sosyal Medya Yüzünün Kurgulanması, Hareketli Görüntü Tasarımları Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:4
15 Proje 2'nin bütüncül olarak Stil Paftası formatında final teslimine hazırlanması
16 Final Teslimi
Ders Kitabı

Grafik Tasarımda Tasarım Fikri
Yazar: Gavin Ambrose
Çevirmen: A. Gülder Taşçıoğlu, Melike Taşçıoğlu
Yayınevi : Literatür Yayıncılık
ISBN: 9789750406454

Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir
Yazar: Veronique Vienne, Steven Heller
ISBN: 9789750407024

Grafik Tasarımın Temelleri
Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose
Çevirmen: Mehmet Emir Uslu
Yayınevi : Literatür Yayıncılık
ISBN: 9789750406157

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
-
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
8
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
-
Final Sınavı
1
18
    Toplam
124

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

X
5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

X
6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

X
8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

X
9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest